środa, 21 grudnia 2016

Fit snickersy bez pieczenia.



Ktoś z Was lubi snickersy? Ja je uwielbiam! W przygotowywaniu ich fit wersji całkowicie zainspirowałam się fit Olą, która również je robiła, lecz była to wersja do pieczenia. Tylko co jeśli ktoś nie ma piekarnika? Kierując się tą myślą postanowiłam przygotować coś słodkiego co nie będzie wymagało pieczenia, a będzie równie pyszne. W tym wypadku za spód posłużył mi ryż preparowany. Fit snickers został zaakceptowany przez moich bliskich, więc postanowiłam podzielić się przepisem. UWAGA! Jest mocno czekoladowy... :-) 

Składniki na spód:
  • 35 g ryżu preparowanego (dmuchanego)
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 1 łyżka miodu
  • mała tabliczka czekolady 
Dodatkowo potrzebne nam będą:
  • 155 g daktyli 
  • kilka łyżek dowolnego masła orzechowego (u mnie migdałowe)
  • orzechy fistaszki
  • 1 łyżka oleju kokosowego 
  • mała tabliczka czekolady
Sposób wykonania:
Daktyle zalewamy wrzątkiem na około 15-30 minut. W tym czasie w rondelku rozpuszczamy łyżkę oleju kokosowego i miód. Odstawiamy na bok, wrzucamy ryż preparowany i dokładnie mieszamy. Wykładamy na małą blaszkę o wymiarach 25x20 cm. Polewamy rozpuszczoną czekoladą (nie musi być równomiernie). Odstawiamy w chłodne miejsce na około 15 minut. Daktyle odcedzamy i blendujemy na gładką masę, którą następnie równomiernie rozprowadzamy na przygotowanej wcześniej masie z dmuchanego ryżu. Po daktylach kolej na masło orzechowe, które również należy rozsmarować. Następnie całość pokrywamy fistaszkami, lekko je dociskając. Całość zalewamy rozpuszczoną (jak wcześniej) czekoladą. Odstawiamy w chłodne miejsce tak aby całość zastygła (najlepiej na noc). Kroimy i zajadamy. Z tej porcji wyszło mi około 15 batoników. Smacznego !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :)